Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ocelobetonové tlačené pruty z materiálů vysokých pevností
Röder, Václav ; Štěpánek, Petr (oponent) ; Studnička,, Jiří (oponent) ; Vičan,, Josef (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Hlavním cílem této disertační práce je ověření vzpěrné pevnosti ocelobetonových tlačených prutů z materiálů vysokých pevností. Disertační práce je rozdělena do čtyř hlavních bloků, které se vzájemně prolínají. První blok shrnuje současný stav problematiky tlačených prutů. Základem jsou elementární teorie a výzkumy, přičemž úkolem tohoto shrnutí je snaha o pochopení a odvození normativních postupů, které jsou praktickým využitelným výsledkem. Druhý blok se zabývá teoretickou analýzou ocelobetonového prutu, především zkoumáním jednotlivých vlivů na vzpěrnou pevnost. Vyústěním prvního a druhého bloku je analytická algebraická rovnice pro určení vzpěrné pevnosti prutu. Třetí blok se zabývá numerickou analýzou, která si klade za cíl vytvoření a kalibrace výstižného numerického modelu tlačeného prutu. Numerický model slouží k verifikaci teoretických analýz a zkoumání chování prutu při namáhání osovou silou. Poslední blok se zabývá experimentálním ověřením předešlých analýz. Testovány jsou různé typy ocelobetonových sloupů, přičemž byly užity oceli s mezí kluzu do 455 MPa a betony s krychelnou mezí pevnosti do 102 MPa. Experimentální výsledky potvrdily vysokou spolehlivost při působení osového tlaku. U všech zkušebních těles došlo k vybočení prutu jako celku typickému při vzpěrném tlaku. Závěrem a posledním krokem bylo vyhodnocení a porovnání výsledků získaných ze všech čtyř bloků. Bylo zjištěno, že návrhové předpisy pro určení vzpěrné pevnosti ocelobetonových prutů jsou konzervativní a neumožňují ekonomické využití příznivých vlastností vysokopevnostních materiálů.
Nosná konstrukce sportovní haly
Králíček, Jiří ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Balázs, Ivan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je návrh a posouzení dřevěné konstrukce sportovní haly ve dvou variantách. První variantou je příčný rám, který je tvořen ve své rovině třemi ocelovými sloupy. Zastřešení je provedeno dřevěnými příhradovými vazníky, které tvoří nad oběma poli prostý nosník. Druhá varianta je příčný rám, který je tvořen ve své rovině třemi ocelobetonovými sloupy. Zastřešení je provedeno dřevěným lepeným lamelovým vazníkem sedlového tvaru, který je spojitý přes obě pole. Prostorovou tuhost zabezpečují ocelová tyčová ztužidla. Druhá varianta je počítaná podrobně ručně a přílohou jsou výkresy. Vstupní statické modely a pomocné statické modely byly vytvořeny v programu SCIA Engineer 18.1.
Dvorana patrového objektu v areálu VŠ
Jež, Matěj ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce je návrh a posouzení nosné konstrukce a opláštění z konstrukčního skla. Objekt se nachází v areálu VŠ na okraji městské zástavby města Ostrava, městská část Ostrava Poruba. Půdorysné rozměry objektu jsou 8,5 x 12 m. Objekt se sestává ze šesti nadzemních pater s celkovou výškou 21 m. Objekt je napojen na zbývající konstrukci budovy. Hlavní nosná konstrukce je rámová, tvořena ocelobetonovými sloupy a ocelovými nosníky. Prostorové ztužení je zajištěno ocelovými schodnicemi a železobetonovou stropní konstrukcí. Objekt je navržen v souladu s platnými normami a posouzen na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti.
Ocelová konstrukce zimního stadionu
Lobreis, Jan ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na posouzení stavby městského zimního stadionu, který bude umístěn v lokalitě Brno - Komárov. Zimní stadion je navržen dle směrnic ledního hokeje s kapacitou přibližně 7 000 diváků. Z toho 5 850 k sezení, 1 050 na stání a 100 ve VIP prostorech. Konstrukci zimního stadiónu tvoří ocelové a ocelobetonové sloupy, které společně se spřaženými příčnými průvlaky, železobetonovou deskou a ztužidly zajišťují tuhost konstrukce. Sloupy jsou podepřeny soustavou vrtaných pilot s hlavicemi. Zastřešení hlavní části zimního stadiónu je navrženo pomocí příhradové desky o maximální výšce 4,5 m. Zastřešení vstupních hal je provedeno pomocí soustavy vazníků a vaznic, které jsou ztuženy ztužidly pro zvýšení prostorové tuhosti. Konstrukce jsou z oceli S 355 a betonu C 25/30. Při návrhu ocelové konstrukce byl použit software Scia Enginner. Ocelobetonové sloupy a spřažené nosníky byly v celém svém rozsahu posouzeny ručním výpočtem. Celková délka zimního stadionu je 111,5 m, šířka mimo vstupní haly je 82,02 m a celková šířka v místě vstupních hal je 96,85 m. Výška objektu v nejvyšším bodě je 25,6 m.
Zastřešení železniční stanice "Brno - hlavní nádraží"
Jež, Matěj ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je návrh a posouzení nosné konstrukce zastřešení hlavního nádraží v Brně. Konstrukce má nepravidelný půdorys s maximálními rozměry cca 260 x 260 m. Konstrukce zastřešeni tvoří v půdoryse pravidelný rošt. Konstrukce má proměnnou výšku, nejvyšší bod střechy leží ve výšce 25,060 m nad terénem. V této práci jsou řešeny dvě varianty konstrukce.
Dvorana patrového objektu v areálu VŠ
Jež, Matěj ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce je návrh a posouzení nosné konstrukce a opláštění z konstrukčního skla. Objekt se nachází v areálu VŠ na okraji městské zástavby města Ostrava, městská část Ostrava Poruba. Půdorysné rozměry objektu jsou 8,5 x 12 m. Objekt se sestává ze šesti nadzemních pater s celkovou výškou 21 m. Objekt je napojen na zbývající konstrukci budovy. Hlavní nosná konstrukce je rámová, tvořena ocelobetonovými sloupy a ocelovými nosníky. Prostorové ztužení je zajištěno ocelovými schodnicemi a železobetonovou stropní konstrukcí. Objekt je navržen v souladu s platnými normami a posouzen na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti.
Nosná konstrukce sportovní haly
Králíček, Jiří ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Balázs, Ivan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je návrh a posouzení dřevěné konstrukce sportovní haly ve dvou variantách. První variantou je příčný rám, který je tvořen ve své rovině třemi ocelovými sloupy. Zastřešení je provedeno dřevěnými příhradovými vazníky, které tvoří nad oběma poli prostý nosník. Druhá varianta je příčný rám, který je tvořen ve své rovině třemi ocelobetonovými sloupy. Zastřešení je provedeno dřevěným lepeným lamelovým vazníkem sedlového tvaru, který je spojitý přes obě pole. Prostorovou tuhost zabezpečují ocelová tyčová ztužidla. Druhá varianta je počítaná podrobně ručně a přílohou jsou výkresy. Vstupní statické modely a pomocné statické modely byly vytvořeny v programu SCIA Engineer 18.1.
Ocelová konstrukce zimního stadionu
Lobreis, Jan ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na posouzení stavby městského zimního stadionu, který bude umístěn v lokalitě Brno - Komárov. Zimní stadion je navržen dle směrnic ledního hokeje s kapacitou přibližně 7 000 diváků. Z toho 5 850 k sezení, 1 050 na stání a 100 ve VIP prostorech. Konstrukci zimního stadiónu tvoří ocelové a ocelobetonové sloupy, které společně se spřaženými příčnými průvlaky, železobetonovou deskou a ztužidly zajišťují tuhost konstrukce. Sloupy jsou podepřeny soustavou vrtaných pilot s hlavicemi. Zastřešení hlavní části zimního stadiónu je navrženo pomocí příhradové desky o maximální výšce 4,5 m. Zastřešení vstupních hal je provedeno pomocí soustavy vazníků a vaznic, které jsou ztuženy ztužidly pro zvýšení prostorové tuhosti. Konstrukce jsou z oceli S 355 a betonu C 25/30. Při návrhu ocelové konstrukce byl použit software Scia Enginner. Ocelobetonové sloupy a spřažené nosníky byly v celém svém rozsahu posouzeny ručním výpočtem. Celková délka zimního stadionu je 111,5 m, šířka mimo vstupní haly je 82,02 m a celková šířka v místě vstupních hal je 96,85 m. Výška objektu v nejvyšším bodě je 25,6 m.
Ocelobetonové tlačené pruty z materiálů vysokých pevností
Röder, Václav ; Štěpánek, Petr (oponent) ; Studnička,, Jiří (oponent) ; Vičan,, Josef (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Hlavním cílem této disertační práce je ověření vzpěrné pevnosti ocelobetonových tlačených prutů z materiálů vysokých pevností. Disertační práce je rozdělena do čtyř hlavních bloků, které se vzájemně prolínají. První blok shrnuje současný stav problematiky tlačených prutů. Základem jsou elementární teorie a výzkumy, přičemž úkolem tohoto shrnutí je snaha o pochopení a odvození normativních postupů, které jsou praktickým využitelným výsledkem. Druhý blok se zabývá teoretickou analýzou ocelobetonového prutu, především zkoumáním jednotlivých vlivů na vzpěrnou pevnost. Vyústěním prvního a druhého bloku je analytická algebraická rovnice pro určení vzpěrné pevnosti prutu. Třetí blok se zabývá numerickou analýzou, která si klade za cíl vytvoření a kalibrace výstižného numerického modelu tlačeného prutu. Numerický model slouží k verifikaci teoretických analýz a zkoumání chování prutu při namáhání osovou silou. Poslední blok se zabývá experimentálním ověřením předešlých analýz. Testovány jsou různé typy ocelobetonových sloupů, přičemž byly užity oceli s mezí kluzu do 455 MPa a betony s krychelnou mezí pevnosti do 102 MPa. Experimentální výsledky potvrdily vysokou spolehlivost při působení osového tlaku. U všech zkušebních těles došlo k vybočení prutu jako celku typickému při vzpěrném tlaku. Závěrem a posledním krokem bylo vyhodnocení a porovnání výsledků získaných ze všech čtyř bloků. Bylo zjištěno, že návrhové předpisy pro určení vzpěrné pevnosti ocelobetonových prutů jsou konzervativní a neumožňují ekonomické využití příznivých vlastností vysokopevnostních materiálů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.